Algemene Ledenvergadering 19 oktober 2018

Het jaarlijke 'moetje' - de Algemene Ledenvergadering - is dit jaar beter bezocht dan ooit. Blijkbaar heeft het geholpen deze doorgaans niet zo populaire bijeenkomst te framen als ALV-café, en te koppelen aan de Voetbalquiz. Hangend op de nieuwe banken werden onze leden door Bas Lodder meegenomen met de ontwikkelingen die onze vereniging door maakt.

In het kort; het gaat goed met onze vereniging. We groeien in ledenaantal en staan er financieel goed voor. Uitdagingen zijn er natuurlijk ook.

• Het is een uitdaging voor het bestuur om leden te activeren om zich in te zetten voor onze vereniging #vrijwilligerswerk
  • Het is een uitdaging voor het bestuur om om te gaan met leden die zich meer en meer als klanten gedragen. Wat ons betreft: lid ≠ klant

Daarnaast zijn er formele besluiten genomen:

• Er is unaniem ingestemd met de jaarrekening seizoen 2017-2018
  • Er is unaniem ingestemd met de begroting voor 2018-2019, met hierin een contributie van €180 (gelijk aan vorig seizoen)
  • Wijzigingen in het bestuur (allen unaniem mee ingestemd door leden);
    • Penningmeester: Bas van de Riet treedt af, Tim Klein Koerkamp treedt aan.
    • Secretaris: Daan Pastoor treedt af, Rudie Sportel treedt aan als interim secretaris. Er wordt gezocht naar een nieuwe secretaris.
    • Danny de Man treedt aan als algemeen bestuurslid
    • Bert Imperatori (voorzitter), Bas Lodder (algemeen lid), Jerien den Blanken (algemeen lid) worden herkozen.

Einde ALV.

Voetbalquiz 2018 wordt gewonnen door 't Vlaggenschip

Onder leiding van quizmasters Matthijs, Heiko, Mart en Jerien streden 23 teams voor de felbegeerde titel. Zaterdag 2, of 't Vlaggenschip zoals ze zelf graag genoemd willen worden, ging er met de winst vandoor.

Op de foto zie je de uitreiking van de minder felbegeerde rode lantaarn aan de dames van zaterdag 1

Gezocht: secretaris

Door het aftreden van secretaris Daan Pastoor zijn we op zoek naar een nieuwe. Ben jij er goed in wat structuur te brengen, en wil jij je een paar uurtjes per week (gem. 2u pw) inzetten? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Rudie Sportel neemt de taken van Daan de komende tijd over.

Een klinkende overwinning vieren met een vers getapte Jupiler door barman Ron hoort er bij. Net als een verloren pot relativeren onder het genot van een Leffe Dubbel. In iedere kantine wordt er alcohol genuttigd. Rivierwijkers is hier zeker geen uitzondering op. Toch is het goed elkaar er op te wijzen om niet (of in ieder geval niet meer dan de wettelijk toegestane hoeveelheid) te drinken wanneer iemand met de auto naar de club komt. Pak je eigen verantwoordelijkheid en kies voor een alcoholvrij biertje of een fris. Maar ook, durf elkaar aan te spreken wanneer iemand drinkt terwijl hij/zij nog moet rijden.

De gemakkelijkste oplossing blijft: kom met de fiets of het OV!